Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Duševné zdravie


Sebapoškodzovanie ako problém v školskom prostredí

Sebapoškodzovanie je vážny problém v oblasti duševného zdravia detí a mládeže. Štúdie, vrátane tých na Slovensku, ukazujú, že toto rizikové správanie vykazuje až 45 % adolescentov a jeho výskyt rastie. Napriek svojej rozšírenosti ide o stále tabui...

Techniky na zvýšenie pschickej flexibility pedagógov

Terapia prijatia a odhodlania je súčasťou kognitívno-behaviorálnej terapie. Je zameraná na zvyšovanie psychickej flexibility. ACT terapia sa opiera o šesť hlavných procesov, pričom každá oblasť ponúka praktické cvičenia na zlepšenie psychickej odo...

Sebapoškodzovanie v adolescencii

Sebapoškodzovanie je negatívnou maladaptívnou stratégiou zvládania psychickej záťaže, ktorá sa opakovane vyskytuje takmer u polovice adolescentov na Slovensku. Okrem priamych fyzických foriem, využívajú adolescenti širokú paletu nepriamych fyzický...

Mládež zranená nepriaznivými zážitkami z detstva

PREVENCIA A SEBAREGULÁCIA V príspevku sa venujeme téme nepriaznivých zážitkov z detstva a ich spracovaniu. Keď sa naše telo zraní, potrebuje sa zahojiť. Keď dieťa zažije traumatickú ranu, ktorá môže byť psychického charakteru a nie je tu nikto, kt...

Samovražednosť detí a mládeže

PRÍZNAKY, POMOC, PODPORA V príspevku sa venujeme náročnej téme samovražednosti detí a mládeže. Opíšeme vývoj samovražedného správania u adolescentov, definujeme varovné príznaky takéhoto správania. Informujeme o možnej pomoci a podpore. Poskytnem...

Ako úzkosť ovplyvňuje pracovný výkon pedagógov

Príspevok sa zameriava na tému úzkosti v pedagogickej práci učiteľa a poskytuje prehľad typov a príznakov úzkosti, ktoré môžu ovplyvniť výkon učiteľa v rôznych oblastiach edukácie a rozhodovania. Článok rozoberá rôzne typy úzkostných porúch, ako s...

Dynamika skupiny a transakčná analýza ako potenciál pomoci skupine

Po prázdninovom návrate žiakov do škôl nastáva v mnohých triedach dvojitá adjustácia v rovine integrácie do sociálnej skupiny. Predstavuje ju nielen interakcia so slovenskými rovesníkmi, ale aj zvedavosť, potešenie, nadšenie, neistota, obavy z det...

Narušenie kohézie sociálnych skupín v šlolách

Po návrate detí do interiérov školského prostredia pedagógovia zaznamenávajú zmenu v dynamike fungovania žiakov v triedach. Do integrácie postcovidového syndrómu školstva vstupuje ďalší neočakávaný aspekt, a to nové deti z radov odídencov z Ukraji...

Vyrovnávanie sa so smrťou a stratou blízkeho človeka

Začiatok roka 2022 prináša smutnú bilanciu. Pri našich stoloch chýbajú tí, ktorí podľahli zákernému ochoreniu alebo zomreli na následky chorôb, ktoré nebolo možné liečiť. Aj duševné zdravie žiakov a pracovníkov v školstve sa v čase pandémie prejav...

Duševné zdravie detí - ADHD a automutilačný syndróm

Jedným z rozširujúcich modulov funkčného vzdelávania vedúcich pedagogických zamestnancov a vedúcich odborných zamestnancov škôl a školských zariadení podľa zákona č. 138/2019 Z. z. je aj modul „Vedenie ľudí v škole alebo v školskom zariadení“. Aj ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály