Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Riaditeľ


Ako neprísť o kvalitného učiteľa...

„Tento môj učiteľ je fajn. Vie pohotovo reagovať na zmeny, ktoré prináša doba. Je výborným odborníkom v predmete, ale aj zručným metodikom. Deti ho zbožňujú, je pre ne prirodzenou autoritou. Vie si vybudovať rešpekt. Je náročný, ale spravodlivý a ...

Bádaj, hľadaj, skúmaj a vysvetli mi, k čomu si dospel

PaedDr. Viera Grohová, riaditeľka Spojenej školy, Letná v Poprade - je riaditeľkou Spojenej školy na Letnej ulici v Poprade, ktorá v sebe spája materskú školu, základnú školu, školský klub detí, a základnú umeleckú školu. Škola experimentálne over...

Benefity rôznorodosti v manažmente školy

Pred takmer troma rokmi som bola zvolená za riaditeľku školy. Stála predo mnou náročná úloha, vytvoriť tím najbližších spolupracovníkov vo vedení. Napriek tomu, že som mladý človek, mala som predstavu o dôležitých kritériách, resp. vlastnostiach, ...

Dobré vzťahy a skrytý potenciál školy

„Najdôležitejšou rovinou, ktorá výrazne ovplyvňuje kvalitu škôl, je úroveň vzťahov. Identifikovanie vnútorných vzťahov medzi jednotlivými aktérmi, príčiny a následná otvorená, konštruktívna komunikácia a diskusia je najväčším skrytým potenciálom š...

Dôležitosť spätnej väzby v procese riadenia školy

Správne riadiť svojich zamestnancov dokáže len ten, kto je integrovanou osobnosťou, kto je ochotný vyjsť v ústrety svojim spolupracovníkom. Kto chce viesť druhých, mal by byť schopný vcítiť sa do nich, premýšľať o tom, ako ich motivovať a povzbudz...

Dôsledky neriešeného napätia učiteľov pre riadenie školy

Napätie v pedagogickom tíme je odrazom neriešených názorových nezhôd, potláčaných emócií, nevypočutých námietok a z toho plynúcej straty motivácie učiteľov byť súčasťou tímu, kde vízia kvality vzdelávania sa ťažko napĺňa. Zvládnutie nevyhovujúcej ...

Funkčné vzdelávanie podľa zákona č. 138/2019 Z. z. a prechodné ustanovenia

Funkčné vzdelávanie vedúcich pedagogických a vedúcich odborných zamestnancov upravuje § 47 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 138/2019 Z. z.“).

Kompetencie obce v oblasti zriaďovania a zrušovania škôl a školských zariadení (1.)

ZRIADENIE FUNKCIE A KOMPETENCIE Obce ako jednotky územnej samosprávy majú pôsobnosť v oblasti zriaďovania a zrušovania škôl a školských zariadení. Tento príspevok sa zaoberá pôsobnosťou obce v oblasti zriaďovania a zrušovania škôl, procesom zriaďo...

Kompetencie orgánov školskej samosprávy (2.)

V príspevku pokračujeme v téme kompetencií orgánov školskej samosprávy, ktorej sme sa venovali aj v Manažmente školy v praxi č. 11/2023. Zodpovieme otázky: Čo by členovia rady školy nemali pri svojej činnosti uplatňovať? Čo by vo vzťahu k rade ško...

Ľ. Jägrová - Základom spolupráce rodiča a učiteľa je vzájomná dôvera

Je riaditeľkou Špeciálnej základnej školy na Karpatskej ulici v Bratislave, kde sa venuje žiakom s mentálnym hendikepom, ale dlhé roky sa venovala aj sluchovo postihnutým deťom, najskôr ako vychovávateľka, potom ako učiteľka a riaditeľka školy. Je...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály