Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Manažment školy v praxi 3/2019
Integrácia žiakov v základnej škole (3.)
RNDr. Bc. Mária Takáčová Zo seriálu: Integrácia žiakov v základnej škole
V tretej časti príspevku sa budeme venovať možnosťami vzdelávania integrovaného žiaka, podmienkam výchovno-vzdelávacieho procesu a jeho hodnoteniu. Ak sa škola rozhodla prijať alebo vzdelávať žiak...
Skupinové učenie vo vyučovacom procese
prof. PhDr. Erich Petlák, CSc. Zo seriálu: Integrácia žiakov v základnej škole
Skupinové vyučovanie patrí ku koncepciám, ktoré sa začali rozvíjať koncom 19. a začiatkom 20. storočia ako protiklad vtedajšieho vyučovania. Rozvoj vedy a techniky, nové technické vynálezy, rozvoj ...
Obsah vydania
Editoriál
RubrikaLegislatíva
RubrikaManažment
RubrikaVzdelávanie
RubrikaKontrola
RubrikaSúčasné trendy
RubrikaRozhovor
RubrikaZ histórie školstva
RubrikaUpozorňujeme
RubrikaInformujeme
RubrikaVydáva
Vydáva Wolters Kluwer SR s. r. o., Mlynské nivy 48, 821 09 Bratislava, IČO: 31348262, tel.: (02) 58 10 20 10, e.mail: office@wolterskluwer.sk.
Šéfredaktor: Ing. Klára Glosíková, tel.: (02) 58 10 20 21, e-mail: Klara.Glosikova@wolterskluwer.com.
Zodpovedný redaktor: Mgr. Dušana Bieleszová, tel.: (02) 58 10 20 27, e-mail: dusana.bieleszova@wolterskluwer.com.
Adresa redakcie: Wolters Kluwer SR s. r. o., Mlynské nivy 48, 821 09 Bratislava, tel.: (02) 58 10 20 10, internet: www.wolterskluwer.sk.
Inzercia, predplatné a distribúcia: Mgr. Katarína Dragulová, tel.: (02) 58 10 20 12, e-mail: casopisy@wolterskluwer.sk.
Tlač: SOŠ polygrafická, Bratislava, www.polygraficka.sk Nevyžiadané príspevky nevraciame. Pretlač a akékoľvek šírenie obsahu je povolené len s výslovným písomným súhlasom vydavateľa. Za správnosť údajov uvedených v článkoch zodpovedajú ich autori. EV 2265/08 Ročné predplatné 75 EUR vrátane DPH, poštovného a balného. Predplatné sa automaticky predlžuje o ďalší rok, ak odber nie je najneskôr v novembri písomne zrušený.
Periodicita vydávania: mesačník
Zadané do tlače: 7. 3. 2019
© Wolters Kluwer SR s. r. o., 2019
ISSN 1336-9849
Seriály v tomto čísle
Archív Manažment školy v praxi
Editoriál
Správne informácie, ustálené názory a postoje
Ustálené názory a postoje dávajú riaditeľovi školy pocit bezpečia. K ich ukotveniu potrebujeme spoľahlivé informácie z rôznych oblastí riadenia – z legislatívy, financovania, z oblasti prevencie, manažovania ľudských zdrojov, hodnotenia, ako aj súčasných trendov v oblasti výchovy a vzdelávania. V treťom čísle časopisu Manažment školy v praxi ponúkame ďalšie zaujímavé témy.
Komentár k školskému zákonu bol vydaný v júni 2016. K januáru 2019 bol dvanásťkrát novelizovaný. V prvej časti príspevku s názvom „Novely školského zákona“ autori prinášajú prehľad noviel a stručne informujú o legislatívnych zmenách a ich obsahu, ktoré tieto novely priniesli do školského prostredia a do školskej praxe.
Skupinové vyučovanie patrí k progresívnym koncepciám edukácie, ktoré sa začali rozvíjať už koncom 19. a začiatkom 20. storočia. Napriek tomu, že nie je ničím novým a neznámym, prax poukazuje na to, že v školách stále pretrvávajú tzv. klasické prístupy k edukácii, ktoré nerozvíjajú viaceré stránky osobnosti žiaka. Ako treba vytvárať skupiny, ako by mala vyzerať vyučovacia hodina v skupinovom vyučovaní rozoberá autor v článku s názvom „Skupinové vyučovanie vo vyučovacom procese“.
V treťom pokračovaní príspevku „Integrácia žiakov v základnej škole“ sa autorka venuje hodnoteniu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a podmienkam výchovy a vzdelávania týchto žiakov.
Riaditeľ školy, ak prijíma do svojej školy žiakov z iných kultúr, musí pre svoj personál pripraviť stretnutie, kde ich bude informovať o osobitostiach práce s týmito žiakmi. Pokračovanie...
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk