Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Duševné zdravie

Syndróm naučenej bezmocnosti N

Autor/i: Mgr. Michal Šafránek

Koncept naučenej bezmocnosti, predstavený Martinom Seligmanom v 60. rokoch 20. storočia, odhaľuje vážny psychologický fenomén prostredníctvom experimentov na zvieratách a následného výskumu jeho dopadu na človeka. Seligmanove pokusy ukázali, že na...

Nadácia SPP vyhlasuje grantový program SPPravmeTo pre naše deti N

Autor/i: -

Nadácia SPP vyhlásila nový ročník grantového programu „SPPravmeTo pre naše deti“, s alokáciou až 100 tisíc eur na podporu formálneho a neformálneho vzdelávania detí na Slovensku.

Podporné opatrenie: Poskytovanie výchovy a vzdelávania na základe úpravy cieľov, metód, foriem a prístupov vo výchove a vzdelávaní N

Autor/i: -

Podporné opatrenie podľa § 145a ods. 2, písm. a) školského zákona je navrhnuté na poskytovanie individualizovanej podpory v rámci výchovy a vzdelávania. Jeho hlavným cieľom je prispôsobiť vyučovanie tak, aby sa vytvorilo optimálne prostredie pre r...

Aktualizácia Katalógu podporných opatrení N

Autor/i: -

Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky schválilo revidované vydanie Katalógu podporných opatrení, ktoré nadobúda platnosť od 1. septembra 2024 (č. 2024/17370:1-E1660).

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Práca s emóciami v konflikte N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Súčasťou komunikácie medzi učiteľom a žiakom, resp. medzi žiakmi navzájom sú aj emócie. Pre žiakov predstavujú veľmi náročné psychické a fyzické reakcie na podnet. Emócie ovplyvňujú vývoj situácie, aj tej konfliktnej. Práca s nimi zohráva v preven...

Sprevádzanie detí svetom internetu N

Autor/i: Mgr. Michal Božík

Pripravili sme pre vás jedinečnú tematickú príručku, ktorá odhaľuje najväčšie riziká pri používaní digitálnych technológií. Získajte praktické rady, ako porozumieť štyrom kritickým faktorom, ktoré určujú, či bude používanie digitálnych technológií...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Nepriaznivé zážitky z detstva N

Autor/i: Mgr. Lenka Selecká, PhD.

Nepriaznivé detské zážitky sú definované ako stresujúce zážitky vyskytujúce sa v detstve, ktoré priamo poškodzujú dieťa alebo negatívne ovplyvňujú prostredie, v ktorom žije. Sú to rôzne negatívne skúsenosti, napr. fyzické a sexuálne zneužívanie a ...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Sebakontrola a autoregulácia N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Pri práci s emóciami je dôležitá sebakontrola. Ak sme schopní sebakontroly, ak si uvedomujeme signály emočnej nepohody, teda neschopnosť v daný moment ovládať negatívne emócie, máme možnosť výberu našej reakcie.  História nášho správania pri voľbe...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Linky a kontakty pomoci N

Autor/i: -

Ponúkame prehľad dôležitých kontaktov pomoci. Editovateľný dokument na vytlačenie sa nachádza v časti Súvisiace formuláre a dokumenty pod textom.

Podporné opatrenia – Krízová intervencia v škole N

Autor/i: -

Krízová udalosť je akákoľvek udalosť, sekvencia udalostí, ktorá prekoná bežné zvládacie mechanizmy jednotlivca. Charakter špecifickej krízovej situácii majú udalosti s obzvlášť závažným dopadom na školskú komunitu a spoločnosť, s potenciálom polar...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Kategórie - Riadenie školy

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ