Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Ľudské zdroje


Náročnosť pracovných činností pedagógov a ich hodnotenie

Príspevok rieši problematiku hodnotenia učiteľov podľa náročnosti ich pracovných činností a prináša zistenia z deskriptívnej analýzy dát výskumu podporovaného agentúrou VEGA 1/0415/22 „Subjektívne vnímaná náročnosť profesijných činností učiteľov v...

Rola riadiaceho pracovníka školy a jej dimenzie

Stať sa spoločenskou bytosťou a úspešne zvládať roly v spoločenskom živote nie je len otázkou výchovy a vzdelávania. Prioritne ide o proces socializácie, učenie sa v spoločenských podmienkach, proces vzniku a vývinu osobnosti vo vzájomnej závislos...

Pripravenosť a riadenie zmeny v prostredí škôl

Snaha o transformáciu školstva spojená so snahou o zlepšenie kvality a výsledkov vzdelávania prebieha v mnohých kútoch sveta. Čoraz častejšie sa stretávame s nespokojnými učiteľmi, čo v nich potláča akékoľvek nadšenie pre angažovanosť v rovine skv...

Osobnostná a emocionálna zrelosť manažmentu materskej školy

V príspevku poukážeme na dôležitosť osobnostnej a emocionálnej zrelosti riaditeľky materskej školy ako predpokladu pre efektívne riadenie a budovanie dobrých medziľudských vzťahov v kolektíve materskej školy. Zameriame sa na osobnosť riaditeľky z ...

Prokrastinácia a práca s časom

Každý  pedagogický  zamestnanec  alebo  odborný  zamestnanec  vrátane  manažmentu  školy,  resp.  školského  zariadenia  si  občas  prechádza  ťažším  obdobím,  počas  ktorého  je  viac  náchylnejší  k  prokrastinácii.  Vo  chvíľach,  kedy  sa  pr...

Depresia, syndróm chronického klamára a syndróm Alenky v krajine zázrakov

Je pravdou, že duševné zdravie detí i pedagogických zamestnancov sa v čase pandémie sa prejavuje v rôznych podobách, a len postupne sa budeme z tohto zovretia izolácie vyslobodzovať. Nebude to bezproblémové, keďže rastie nápor na psychológov, ktor...

Prokrastinácia ako problém súčasnosti

Prokrastinácia je fenomén, ktorý sa v posledných rokoch stáva stále častejšou premennou vo výskumoch. Je to tiež pojem, ktorý je veľmi dôležitým v rámci školy a vzdelávania, a to nielen zo strany žiakov, ale aj zo strany učiteľov. V príspevku sa v...

Manažment riadenia zmien a ponaučenia z bájok (1.)

Na prvý pohľad sa nám môže zdať zvláštne, že chceme o zmene hovoriť a použiť bájky, kde hlavnými hrdinami sú zvieratá. Na zmeny, ktoré sa dejú v spoločnosti a vo svete, však škola, školské zariadenie, ale aj akákoľvek  organizácia musí byť schopná...

Znalostný manažment v školskom prostredí

O znalostiach sa hovorí, že sú nehmotným kapitálom organizácie. Zavedenie znalostného manažmentu v školách predstavuje zavedenie novej filozofie. Školy, ktoré zavedú znalostný manažment majú trvalo udržateľný charakter a stávajú sa konkurencie sch...

Etický kódex ako reflexia zmeny a jej nástroj (1.)

Slovenská spoločnosť zažíva permanentnú krízu. November 1989 priniesol zmenu a s ňou mnoho očakávaní. Občania predpokladali, že porevolučný vývoj prinesie zlepšenie vo všetkých oblastiach života, nie vždy však boli spokojní s vývojom spoločnosti. ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály