Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Sebapoznávanie


Autoevalvačné činnosti učiteľa v základnej školy

Permanentné zmeny, s ktorými sa učiteľ musí počas svojej kariéry vyrovnávať, požiadavky, ktoré naňho kladie spoločnosť, očakávania a učebné potreby žiakov vyžadujú, aby sa profesijne rozvíjal. Rozvoj kvality učiteľa súvisí s jeho dôkladným sebapoz...

Deti si pamätajú

Koniec školského roka sa niesol v znamení bilancovania. Lídri škôl trávili čas s učiteľmi pri hodnotiacich pohovoroch a zástupcovia riaditeľov sa dožadovali  informácií o výchovno-vzdelávacích výsledkoch žiakov. Vedúci metodických združení a predm...

Kognitívna prítomnosť

Kognitívna prítomnosť je jeden z fenoménov, ktorý je dôležitý pri kritickom a morálnom usudzovaní. Vzťahuje sa na rozsah, v akom sú učiaci sa schopní konštruovať a potvrdzovať význam učiva prostredníctvom neustálej reflexie a diskurzu. Rozhodujúca...

Nonverbálna komunikácia v čase pandémie (1.)

Komunikácia v období pandémie nadobúda nový rozmer. Vo verbálnej aj v nonverbálnej rovine zisťujeme, že treba flexibilnejšie a efektívnejšie využívať nástroje komunikačných systémov, ktoré boli doteraz považované za najvhodnejšie. Aktuálna epidemi...

Prezentačné zručnosti a ich význam

Prezentačné zručnosti v sociálnej komunikácii v rovine verbálnych schopností naznačujú fakt, že ide o komunikáciu predovšetkým prostredníctvom používania konvenčných symbolov ako výsledku socializačného konsenzu. V takomto poňatí komunikovať zname...

Prežívanie a prejavy komplexu menejcennosti

Psychológia zdravia a kvality života učiteľa a žiaka (3.)  Kvalita a úroveň vzdelávania je v súčasnom období v centre pozornosti všetkých európskych štátov. Súvisí s tým aj príprava učiteľov, ktorá sa realizuje kontinuálne aj po ukončení klasickéh...

Sebareflexia a jej aplikácia v práci učiteľa

Príspevok sa zaoberá významom sebareflexie a jej aplikáciou v práci učiteľa. Podrobne popisuje vlastnosti reflektívneho učiteľa, identifikuje schopnosti, ktoré sú nevyhnutným predpokladom pre efektívnu sebareflexiu. Ďalej analyzuje proces, metódy ...

Sebareflexia v práci učiteľa

Príspevok o sebareflexii je zamyslením sa nad prácou učiteľa, nad tým, že každú prácu, aj prácu učiteľa, možno neustále zdokonaľovať. Aj keď si uvedomujeme, že výsledky práce učiteľa závisia od viacerých činiteľov, učiteľ je tým, kto najviac pôsob...

Sebaspochybňovanie a nedostatok sebadôvery

V príspevku sa zaoberáme fenoménom Impostor syndrómu, ktorý sa prejavuje ako syndróm podvodníctva a nedostatku sebadôvery u ľudí, ktorí dosiahli úspech, ale majú potrebu sebaspochybňovania. Cieľom článku je vysvetliť, čo je Impostor syndróm, aké s...

Význam autoevalvácie v kontinuálnom profesijnom vzdelávaní učiteľov

Ak má škola plniť dôležitú úlohu v procese celoživotného vzdelávania jednotlivca, musí sa učiteľ dnešnej školy sám celoživotne vzdelávať. Spoločenské zmeny, zmeny vo vzdelávacej politike a školskej legislatíve si vyžadujú od učiteľa nové roly a pe...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály