Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Mediácia

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Mediácia

Stroj času

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Cieľom aktivity je podporiť sebareflexiu, empatiu a premýšľanie nad dôsledkami svojich rozhodnutí v minulosti. Aktivita rozvíja schopnosť uvedomenia si príčin a následkov svojich činov.

POZVÁNKA - Medzinárodná vedecká konferencia „Mediácia a multidisciplinarita ako kľúč k harmonickým riešeniam konfliktov"

Kategória: Mediácia

Katedra sociálnej práce Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského a Inštitút mediácie a mimosúdneho riešenia sporov pozývajú na medzinárodnú vedeckú konferenciu Mediácia a multidisciplinarita ako kľúč k harmonickým riešeniam konfliktov. Konferenc...

Využívanie mediačných zručností žiakmi v konfliktných situáciách - aktivity

Kategória: Mediácia Autor/i: JUDr. Ivana Gerdová

Mediačné zručnosti možno považovať za univerzálne a využiteľné v bežnom živote. Ich osvojenie napomáha človeku nielen v každodenných situáciách, s ktorými sa stretáva, ale značne uľahčuje aj zvládanie a riešenie rôznych konfliktov. Ak očakávame od...

Regulácia spornej komunikácie medzi žiakmi pedagógom

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

V školskom prostredí mnohé spory vzniknú spontánne a reakcie žiakov majú impulzívny charakter. Žiaci potrebujú veriť tomu, že ich pocity a názory sú rešpektované. Objektívny prístup v sporných situáciách je kľúčový pre spravodlivé riešenie konflik...

POZVÁNKA na workshop: Efektívna komunikácia školy s rodičmi

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Soňa Koreňová je mojou spolulektorkou a spoluautorkou, a vážim si ju pre jej odhodlanie, ľudskosť a schopnosť citlivo vnímať svet okolo seba. Spoznala som ju najprv ako učiteľku, ktorá s plným nasadením pracovala s deťmi, a neskôr som ju zažila ak...

Nenásilná komunikácia - proaktívna komunikácia - partnerská komunikácia

Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Soňa Koreňová

Koncept nenásilnej komunikácie vznikol vďaka štyridsať rokov trvajúcemu horlivému výskumu psychológa, učiteľa, mediátora a zakladateľa Centra nenásilnej komunikácie Marshalla B. Rosenberga, žiaka Carla Rogersa. K jeho celoživotnej misii ho okrem p...

Otvorenosť, sebaúcta a dôvera ako predpoklady zmien

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Každá organizácia z času na čas prechádza zmenami. Niektoré sú výraznejšie, iné majú charakter iba kozmetických úprav. Investície do formovania zdravej kultúry školy sa však vrátia dvojnásobne. Prvýkrát vo výkone zamestnanca, pocite jeho úspešnost...

Negatívne emócie v konflikte

Kategória: Mediácia Autor/i: JUDr. Dagmar Tragalová

„Zlé veci nie sú to najhoršie, čo sa nám môže stať. Tá najhoršia vec, ktorá sa nám môže stať, je NIČ.“ (Richard Bach) Emócie sú úzko spojené s konfliktom a tiež s uspokojovaním našich potrieb. Každý z nás má právo na prežívanie svojich emócií tak,...

Mediácia konfliktu medzi žiakmi 1. stupňa

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

V prípade výskytu konfliktného správania medzi žiakmi 1. stupňa základnej školy môže učiteľ využiť mediáciu ako odbornú metódu riešenia konfliktov. Metódu modifikujeme s ohľadom na cieľovú skupinu žiakov mladšieho školského veku.

Dohoda o úprave rodičovských práv a povinností v mediácii

Kategória: Mediácia Autor/i: Ing. Bronislava Švehláková

Rozvod manželov, resp. rozchod partnerov je jednou z najťažších skúseností, ktorú môže človek zažiť. Ovplyvňuje nielen dospelých, ale aj ich deti, ktoré musia čeliť zmene rodinného prostredia, často aj neistote a strachu. Ich pocity sa zrkadlia v ...

Proces a výsledok mediácie podľa zákona o mediácii

Kategória: Mediácia Autor/i: JUDr. Dagmar Tragalová

Prax v školách a školských zariadeniach čoraz viac prináša tému využitia mediácie podľa zákona o mediácii aj v školskom prostredí. Súdne konania sú dlhé, náročné na psychiku a prežívanie účastníkov sporu a vnášajú do prostredia škôl nezdravú klímu...

Technika časového spomalenia deja

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Súčasná doba, kedy žiaci vnímajú veľké množstvo informácií s rôznych zdrojov, ich núti robiť si skratky vo vnímaní situácií. Technika spomalenia deja učí deti vnímať detaily, kľúčové momenty v deji, ktoré by mohli v rýchlosti každodenného života p...

Facilitácia diskusie a jej kvalita

Kategória: Mediácia Autor/i: PhDr. Zuzana Rapčanová

Ako byť úspešný v diskusii? Ako si pripraviť ciele a agendu diskusie na skupinové stretnutie? Potrebujete zvládnuť kolegov, ktorí sa na stretnutí správajú rušivo? Aké facilitatívne princípy treba využívať pri vedení ľudí?

Kľúčové vlastnosti a zručnosti mediátora v školskom prostredí

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Čo robí mediátora v školskom prostredí vítaným? Ktoré zručnosti sú pre mediátora dôležité? Čo je hra na mediátora a čo reálne používanie mediačných zručností v rovesníckej mediácii? Každá škola je jedinečná, preto program rovesníckej mediácie je ...

Mediácia podľa zákona, mediácia ako odborná metóda a mediácia ako forma prevencie

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Školské prostredie ponúka množstvo situácií, kde prítomnosť mediátora je potrebná. Mediácia realizovaná podľa zákona o mediácii (realizuje ju mediátor z registra mediátorov na MS SR), mediácia ako odborná metóda riešenia konfliktov (realizuje ju m...

Školská mediácia ako jedna z aplikačných oblastí mediácie

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Vyberáme z legalis.sk V príspevku sa venujeme školskej mediácii ako jednej z aplikačných oblastí mediácie. Vymedzujeme kľúčové pojmy súvisiace s mediáciou v školskom prostredí, pričom sme sa zamerali na oblasť regionálneho školstva. Opíšeme nalieh...

Aktivita: Kvety - Kto som a čo mi pomáha - sebareflexia

Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

CIEĽ: Precvičovanie sebareflexie, sebadôvery a vyjadrovanie vlastných pocitov. FORMA: triednická hodina. METÓDY: výtvarná práca, individuálna práca, sebareflexia, diskusia. POMÔCKY: papierové tanieriky, pomôcky na výtvarnú výchovu, písacie potreby.

Aktivita: Tímové pero - spolupráca

Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Adrián Hudák

CIEĽ: Zábavným spôsobom precvičovať kooperáciu, psychomotorické schopnosti a komunikačné zručnosti. FORMA: triednická hodina. METÓDY: skupinová práca, kooperatívne vyučovanie, práca s jemnou motorikou, koordinovaná spolupráca. POMÔCKY: fixky s hru...

Zisťovanie klímy v pedagogickom tíme

Kategória: Mediácia Autor/i: RNDr. Helena Vicenová

Klíma školy je v pedagogickom slovníku definovaná ako sociálno-psychologická premenná vyjadrujúca kvalitu interpersonálnych vzťahov a sociálnych procesov, ktoré fungujú v danej škole tak, ako ju vnímajú, prežívajú a hodnotia učitelia, žiaci, príp....

Význam a vlastnosti malých skupín v edukácii

Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Michal Šafránek

V príspevku sa venujeme skupinám ako spojujúcemu článku medzi záujmami spoločnosti a jednotlivca, kde sa vzájomne stretávajú spoločenské potreby s potrebami jednotlivca. Popisujeme význam skupín pre život jedinca, vlastnosti malých sociálnych skup...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk