Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Mediácia

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Rovesnícka mediácia


Knižná NOVINKA od Wolters Kluwer: Program rovesníckej mediácie v školách

Kategória: Mediácia

Autorka: Dušana Bieleszová  Predstavujeme NOVINKU Program rovesníckej mediácie v školách. Publikácia je skvelým sprievodcom pri vytváraní harmonického školského prostredia. Autorka, PaedDr. Dušana Bieleszová, v publikácii predstavuje koncept škols...

Regulácia spornej komunikácie medzi žiakmi pedagógom

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

V školskom prostredí mnohé spory vzniknú spontánne a reakcie žiakov majú impulzívny charakter. Žiaci potrebujú veriť tomu, že ich pocity a názory sú rešpektované. Objektívny prístup v sporných situáciách je kľúčový pre spravodlivé riešenie konflik...

Mediácia podľa zákona, mediácia ako odborná metóda a mediácia ako forma prevencie

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Školské prostredie ponúka množstvo situácií, kde prítomnosť mediátora je potrebná. Mediácia realizovaná podľa zákona o mediácii (realizuje ju mediátor z registra mediátorov na MS SR), mediácia ako odborná metóda riešenia konfliktov (realizuje ju m...

Dynamika skupiny v programe rovesníckej mediácie

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Rovesnícki mediátori v priebehu učenia sa mediačným zručnostiam prežívajú drobné víťazstvá aj prehry, sú súčasťou príchodov aj odchodov členov v tíme mediátorov. Starší mediátori môžu mať ambíciu stať sa tútormi mladších rovesníckych mediátorov. R...

Výhody rovesníckej mediácie v školskom prostredí

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Spoliehanie sa na rozhodnutia dospelých autorít môže byť pre žiakov živnou pôdou nezáujmu aktívne reagovať na zmeny, ktoré sa ich týkajú. Umožnením rovesníckej mediácie sprostredkujeme žiakom novú sociálnu skúsenosť. Treba si však pripomínať, že m...

Riešenie etických dilem a konfliktov - prípadová štúdia

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Etické myslenie je normatívne. Naše hodnotenia by sme mali vždy najprv považovať za hypotézy, ktoré sme vždy ochotné revidovať. Keď uskutočňujeme etickú voľbu, neriadime sa tým, čo je pre mňa alebo tím dobré, ale tým, čo je dobré pre každého. Nikd...

Roviny rovesníckej mediácie v prostredí školy

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Riešenie konfliktu medzi žiakmi tak, že o ňom rozhodne dospelá autorita, je jednoduché, no z dlhodobého hľadiska neučí žiakov procesom zmierovania, tvorby dohôd, nevedie ich k vzájomnému rešpektu a k objasneniu pocitov, ktoré konflikt sprevádza. R...

Práca rovesníckych mediátorov v skupine – odporúčania z praxe

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Jednou z foriem vzájomného učenia sa, ktorá sa osvedčila pre tréningové stretnutia rovesníckych mediátorov, je práca žiakov v skupinách. Keďže rovesnícki mediátori pracujú vo vekovo heterogénnych tímoch, delenie žiakov na skupiny by malo zohľadňov...

Miesto činu

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Cieľ: identifikovať najnebezpečnejšie miesta v škole a v jej okolí, kde sa žiaci, študenti stretávajú s prípadmi agresívneho správania, šikanovania, hádok a konfliktov z hľadiska ich vlastných skúseností a postrehov.

Očakávania od programu rovesníckej mediácie

Kategória: Mediácia

Cieľ: zistiť a zreflektovať očakávania rovesníckych mediátorov od programu rovesníckej mediácie s cieľom nastaviť vhodné tréningové aktivity.

Aktivity pre začínajúceho učiteľa, školského mediátora - práca s dynamikou skupiny

Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Soňa Koreňová

„Keď som sa pred piatimi rokmi pripravovala na prvý týždeň v škole, priala som si, aby mi niekto premietol, ako vyzerá prvý týždeň v škole. Bolo to náramne vzrušujúce vedieť, že budem mať konečne vlastný tím (rozumej triedu), ktorú som mohla formo...

Telefón - hra na aktívne počúvanie

Kategória: Mediácia

Cieľ: tréning aktívneho počúvania.

Ľudský vejár - aktivita na prácu s dynamikou skupiny

Kategória: Mediácia

Cieľ: vedieť sa dohodnúť na pravidlách, spôsobe realizácie hry, príp. meniť pravidlá podľa potreby.

Formovanie kritického myslenia

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Zvedavosť detí je uchopiteľná v ich naliehavej potrebe dostať odpoveď na každú myslenú a vyslovenú otázku. Tejto túžbe objavovať súvislosti vieme pomôcť aj my, rodičia, učitelia, vychovávatelia.

Cieľové skupiny rovesníckej mediácie

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Cieľom implementovania rovesníckej mediácie do školského prostredia je pomôcť žiakom, študentom rozpoznať blížiaci sa konflikt a vedieť ho riešiť. Špecifickosť školského prostredia ovplyvňuje rôznorodosť cieľovej skupiny, žiakov, študentov, rozdie...

Využívanie mediačných zručností v komunikácii so žiakmi so ŠVVP

Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Chápanie škôl ako učiacich sa komunít, kde snaha zlepšovať sa a preberať za svoje vzdelávanie zodpovednosť, je základom stabilizácie a napredovania. Ak vychádzame z predpokladu, že školská trieda patrí medzi základný sociálny priestor žiaka, tak j...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk