Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Marginalizované komunity


Monitoring dištančného vzdelávania žiakov z marginalizovaných rómskych komunít počas pandémie COVID-19

Dištančné vzdelávanie odhaľuje množstvo chýb a nedostatkov vo vzdelávacom systéme, poukazuje aj na viacero nerovností a znevýhodnení, ktoré sú mimo školské prostredie omnoho viditeľnejšie a zreteľnejšie.

Žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

Postoj spoločnosti k jedincom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ďalej len „ŠVVP“) sa vyvíjal. Rovnako idea inklúzie nie je v dejinách ľudstva nová. Celosvetovému trendu inkluzie predchádzal prístup integračný, integračnému separačný,...

Bariéry úspešnosti Rómov z marginalizovaných komunít na stredných školách

V príspevku sa zaoberáme príčinami a možnými riešeniami nižšej úrovne najvyššieho dosiahnutého vzdelania príslušníkov marginalizovaných rómskych komunít („MRK“). Predstavíme opatrenia navrhované Úradom Splnomocnenca vlády SR pre rómske komunity, k...

Dôležitá úloha komunitného centra vo vzdelávaní detí z marginalizovaných skupín

Príspevok prináša náhľad na problematiku komunitných centier a ich prepojenie so vzdelávaním detí z marginalizovaných skupín. Ponúka teoretické informácie súvisiace so založením a fungovaním komunitných centier, ako aj úspešný príklad využitia kom...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály