Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Aktuality

Vyberáme z časopisu Didaktika 6/2024

Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia

V poslednom tohtoročnom čísle časopisu Didaktika dávame do pozornosti článok „Umelá inteligencia ChatGPT – nástroj v práci učiteľa chémie“, ktorý je prvým zo série zaujímavých článkov autoriek RNDr. Petra Letošníková, PhD., doc. RNDr. Mária Ganajová, CSc., a RNDr. Ivana Sotáková, PhD. 

V tomto článku sa autorky zameriavajú na aplikáciu nástroja ChatGPT pri príprave vyučovacích hodín chémie, pričom charakterizujú chatbot ChatGPT, jeho schopnosť generovať efektívne prompty a uvádzajú konkrétne príklady jeho využitia v pedagogickej praxi. Rovnako v ňom poukazujú na význam správneho formulovania promptov na získavanie presných a užitočných výstupov. Rieši sa v ňom potenciál ChatGPT pri tvorbe cieľov vyučovacej hodiny podľa revidovanej Bloomovej taxonómie a zdôrazňuje sa jeho úloha ako asistenta a doplnku v práci učiteľa.

Zdroj: ChatGPT - nástroj v práci učiteľa chémie | direktor.sk - Didaktika č. 6/2024

Nadväzujúci článok bude zameraný na využitie nástroja ChatGPT pri tvorbe úloh a testov pre sumatívne hodnotenie vo výučbe chémie. Určite si ho nenechajte ujsť!

Odhaľte nové poznatky, teórie a výskumy, ktoré vás posunú vpred vo vašom odbore!

Časopis Didaktika je dostupná v tlačenej verzii a v online PROFI verzii.


Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Archív článkov