Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Personalistika

Kvalifikácia pre výcvikové kurzy N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Prosíme o informáciu ku kvalifikácii na výcvikové kurzy: lyžiarsky kurz, korčuliarsky kurz, plavecký kurz na 1. a 2. stupni ZŠ.  Je kvalifikovaný pedagóg s VŠ pre učiteľstvo pre 1. stupeň, kvalifikovaný na výučbu výcvikových kurzov? Ak áno len na ...

MBA titul N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Prosíme o informáciu k akademickému titulu MBA, za menom:   Do akej kategórie vzdelávania toto vzdelávanie patrí a tiež, či prináleží nejaký finančný benefit zamestnancovi po získaní tohto titulu? 

Posudzovanie nadčasov N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Zamestnanec je na celý úväzok zamestnaný ako učiteľ s pracovným časom od 7:30 - 15:30 h. a ten istý zamestnanec má druhú pracovnú zmluvu na 50 % úväzok ako ekonóm školy. Prácu má v povolenú vykonávať tak, že 5 hodín týždenne je povinný byť na prac...

Možnosť uznania štátnych skúšok ako náhrady za inovačné vzdelávanie N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Chceme sa opýtať, či sa uznáva štátna skúška z CUJ  B2 (2018), C1 (2020) namiesto inovačného vzdelávania. Má takýto učiteľ nárok na príplatok za profesijný rozvoj 12 % aj bez absolvovania inovačného vzdelávania aj po roku 2026?  

Príplatok za profesijný rozvoj a kvalifikovanosť N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Chceli by sme sa spýtať, či zamestnancovi, ktorému skončila platnosť kreditov 9. 4. 2019 za absolvovanie kvalifikačného vzdelávania na splnenie kvalifikačného predpokladu na vyučovanie ďalšieho aprobačného predmetu s názvom Príprava kvalifikovanýc...

Prerokovanie plánu profesijného rozvoja v rade školy N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Prosím o informáciu, či má byť plán profesijného rozvoja školy prerokovaný aj s radou školy, zástupcami zamestnancov, alebo iba v pedagogickej rade a so zriaďovateľom?

Podporné opatrenia – Krízová intervencia v škole N

Autor/i: -

Krízová udalosť je akákoľvek udalosť, sekvencia udalostí, ktorá prekoná bežné zvládacie mechanizmy jednotlivca. Charakter špecifickej krízovej situácii majú udalosti s obzvlášť závažným dopadom na školskú komunitu a spoločnosť, s potenciálom polar...

Zvládanie emócií v školskom prostredí N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

V americkom sci-fi filme z roku 2014 s názvom Divergencia, ktorý bol nakrútený podľa románu Veroniky Rothovej, zakladatelia sveta vytvorili systém, v ktorom boli ľudia rozdelení do 5 frakcií – piatich rôznych spôsobov života: sebaobetovanie, harmó...

Zaradenie pedagogického zamestnanca do platovej triedy N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Poprosíme o pomoc pri zaradení pedagogického zamestnanca. Uchádzač má ukončené štúdium: maturita na gymnáziu, bakalár na hudobnej akadémii UK v Prahe, dodatočne 5-ročné ukončené štúdium na konzervatóriu, jazyková skúška C1 v štátnej jazykovej ško...

Atestácia ako podmienka na výkon funkcie riaditeľa N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Ako je to podľa aktuálnej legislatívy s požiadavkami na obsadenie do funkcie riaditeľa ZŠ? Je potrebná 1. atestácia? Čo sa rozumie pod "podmienkami získania profesijných kompetencií potrebných na výkon činnosti vedúceho pedagogického zamestnanca a...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

COVID-19 Usmernenie pre zariadenia školského stravovania N

Publikované:

MŠVVaŠ SR vydáva usmernenie pre zariadenia školského stravovania k aplikácii nariadenia vlády č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti MPSVaR SR v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19.

COVID-19 Práca v domácnosti N

Publikované: