Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Externé testovanie na účel získania nižšieho stredného vzdelania v školskom roku 2024/2025

Publikované: Autor/i: -

Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja  a mládeže podľa § 155 ods. 9 zákona č. 245/2008 Z. z. v spojení s § 13 vyhlášky č. 223/2022 Z. z. o základnej škole zabezpečí externé testovanie na účel získania nižšieho stredného vzdelania, ktorého sa môže na základe žiadosti zúčastniť žiak posledného ročníka základnej školy, ak ide o žiaka podľa § 97 ods. 5 zákona č. 245/2008 Z. z. (t. j. žiaka s mentálnym postihnutím alebo s mentálnym postihnutím v kombinácii s iným postihnutím) a fyzická osoba, ktorá dosiahla primárne vzdelanie a skončila povinnú školskú dochádzku.

Žiak s mentálnym postihnutím alebo s mentálnym postihnutím v kombinácii s iným postihnutím, ktorý úspešne vykoná externé testovanie počas vzdelávania v poslednom ročníku základnej školy, získa nižšie stredné vzdelanie na základe výsledku externého testovania až úspešným absolvovaním posledného ročníka základnej školy, nie absolvovaním samotného externého testovania.

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Absolvovanie inovačného vzdelávania N

Publikované:

Inovačné vzdelávanie – príplatok N

Publikované:

Príplatok za inovačné vzdelávanie a rozsah inovačného vzdelávania A

Publikované: Aktualizované:

Dátum nároku na príplatok N

Publikované:

Príčiny zotrvania v tradičnom prístupe k vzdelávaniu N

Publikované:

Zotrvávanie na klasických prístupoch nesúvisí len s nezáujmom, nevedomosťami, neochotou meniť zaužívané. Na základe štúdia literatúry, skúmania edukácie, ale aj na základe rozhovorov s učiteľmi sme toho názoru, že príčiny spočívajú aj v ich obavách pred novým, v ich myslení a v postojoch k novému. Ide o tzv. vnútorné činitele, ktoré vyplývajú z pohľadu učiteľa na nové možnosti, nedôveru k novému, ba aj strachu z neznámeho.