Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Kompetencie


Dôležité kompetencie pre generácie v 21. storočí

V príspevku prinášame pohľad na skutočnosti, ktoré budú formovať každodenný život dvoch generácií žiakov a prehľad kompetencií, ktoré k tomu budú potrebovať. Základným východiskom je štúdia o budúcnosti sveta práce Svetového ekonomického fóra a ná...

Formatívne hodnotenie kompetencií žiakov v kontexte ISCED 1 (2.)

Štúdia nadväzuje na teoretické východiská a pragmatické zdôvodnenia potreby využívania inovovaných prístupov k hodnoteniu žiakov na primárnom stupni vzdelávania, ktoré boli uverejnené v predchádzajúcom čísle. Prezentuje možnosti rozvíjajúceho hodn...

Kompetencie obce v oblasti zriaďovania a zrušovania škôl a školských zariadení (1.)

ZRIADENIE FUNKCIE A KOMPETENCIE Obce ako jednotky územnej samosprávy majú pôsobnosť v oblasti zriaďovania a zrušovania škôl a školských zariadení. Tento príspevok sa zaoberá pôsobnosťou obce v oblasti zriaďovania a zrušovania škôl, procesom zriaďo...

Kompetencie orgánov školskej samosprávy (2.)

V príspevku pokračujeme v téme kompetencií orgánov školskej samosprávy, ktorej sme sa venovali aj v Manažmente školy v praxi č. 11/2023. Zodpovieme otázky: Čo by členovia rady školy nemali pri svojej činnosti uplatňovať? Čo by vo vzťahu k rade ško...

Kompetencie v oblasti zriaďovania a zrušovania škôl a školských zariadení (2.)

Obce ako jednotky územnej samosprávy majú pôsobnosť v oblasti zriaďovania a zrušovania škôl a školských zariadení. Príspevok sa zaoberá pôsobnosťou obce v oblasti zriaďovania a zrušovania škôl, procesom zriaďovania a zrušovania škôl a dôsledkami t...

Kompetenčný profil a hodnotenie pedagogického zamestnanca školy (1.)

V príspevku sa zameriavame na povinnosť hodnotenia pedagogického zamestnanca riaditeľom školy. Opisujeme funkcie, metódy, formy hodnotenia, definujeme kritériá. Opisujeme aj tvorbu kompetenčného profilu, pričom vychádzame z profesijného štandardu....

Kompetenčný profil a hodnotenie pedagogického zamestnanca školy (2.)

Hodnotenie pedagóga je dôležitým činiteľom, ktorý ovplyvňuje výkon jeho povolania. Veľký dôraz treba klásť na správny výber hodnotiacich nástrojov. Pri hodnotení by sa nemalo brať do úvahy len splnenie vytýčeného cieľa, ale treba si všímať aj to, ...

Kontrafaktové myslenie, celoživotné učenie sa a osobnosť

ZUŠĽACHŤOVANIE INTELEKTUÁLNEJ MYSLE Premýšľanie o tom, čo by mohlo byť, keby sme sa rozhodli v minulosti inak, je ústredným bodom ľudského myslenia a emócií. Ľudia majú pozoruhodnú schopnosť odvodiť, ako sa udalosť mohla vyvíjať inak, a to bez to...

Obava ako príčina brzdy vo vzdelávaní

V článku nám nejde o vedecké vysvetľovanie postupov modernizovania a inovovania edukácie. Ide nám predovšetkým o dobre mienený apel na učiteľov zameraný na to, aby si uvedomovali svoje vedomosti, schopnosti, aby si viac verili a nachádzali v sebe ...

Psychologická príprava pedagógov v praxi

Cieľom psychologickej prípravy by malo byť rozvíjanie „naučiteľných“ psychologických spôsobilostí a spoznávanie vlastného pedagogického „EGA“, reflektovanie vlastných dispozícií, vlastností a schopností, ktoré sú pre učiteľskú profesiu dôležité.

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály